Už nikdy … japonské auto!

Nikdy jsem nebyl, co se aut týče, vyhraněný. Ze začátku mi stačilo, aby auto jezdilo, později, aby jezdilo spolehlivě, a ještě později, aby jezdilo za jakýchkoliv podmínek a bylo (velmi) pohodlné. Jezdil jsem starým malým volvem (1995), ale jakmile jsem zjistil, že si na autě vlastně nedokážu ani dofouknout pneumatiky, natož něco opravit, tak jsem zvolil auta nová: Škodu Octavii (97), Mitsubishi Pajero Sport (2002), Nissana Pathfinder (2007). Vždy se mi líbila auta velká a bezpečná a proto jsem šel cestou velkých SUV.

Již u Mitsubishi ale došlo k prvnímu zklamání: bezproblémově jednající firmu Denzel, která mi auto prodala i servisovala „pohltila“ pro mne velice problémová firma Auto Palace (která je v holandských! rukou), navíc v 80.000 km mne poprvé „opustil“ motor, ve 102.000 km opět, a pak to již vše šlo z kopce. Navíc, na běžný náhradní díl jsem čekal tu týden, tu čtrnáct dní. Asi jsem se ale dostatečně nepoučil.

Dalším vozem byl Nissan, který jsem koupil, bohužel opět u firmy, která byla do půl roku pohlcena, a jako „vždy“ firmou Auto Palace. A opět čekám na náhradní díl týden a více, nemluvě o čekacích dobách na servis … Tady opravdu zákazník pánem není. Takže: už nikdy japonské auto! Ale co dál???

Německé vozy mají náhradní díly „prý“ k dispozici obratem, servis je „prý“ výrazně pružnější … A nebo ne?!?

Příspěvek byl publikován v rubrice Už nikdy .... Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 komentářů u Už nikdy … japonské auto!

  1. Nazrael napsal:

    To je velmi diskutabilne. Ja mam Hondu Accord 2.0i 1997 a neviem si ju vynachvalit. Zijem v Holandsku a aj napriek svojmu vyssiemu veku nema problem so mnou otocit NL – SK a spat. Casto riesim trasy Eidhoven – Praha a vsetko slape na jednicku. Samozrejme som po kupe (11/2010) vymenil rozvody, olej, filtre a vsetky zakladne suciastky na bezproblemovy provoz. Komfortna jazda s komunikativnym riadenim prevadzana pomerne vykonnym vysoko otackovym motorm od Hondy zanechava hlavne na dialnici velmi prijemny pocit jazdy. Avsak pri rychlostiach 170km je aerodynamicky hluk v kabyne o nieco vyssi ako tomu je v novych vozoch. Inak kamarati maju Hondu Civic a Mazdu 323f, obe 1996 a taktiez auta nemali nikdy vacsie problemy, skor naopak. Pre porovnanie kamos kolega z prace ma VW gold 4 1.9TDi 2000. Auto je fajn, mal som ho moznost x krat soferovat, no za dva roky menil turbo, cerpadlo, taktiez rozvody a ine… Ja si osobne myslim, ze je velmi dolezite ake auto clovek kupi, ako sa k nemu spraval predchadzajuci majitel. No osobne na japonske vozidla nedam dopustit!

    V rodine mame taktiez Octavku II, otec mal Passat B6 a tie servisne naklady su povedal by som narovnako. Servis je sice lacnejsi a dostupnejsi, ale moze byt aj castejsie vyzadovany.

    Kazdopadne nemecke auta milujem. Ich precizna technika a neuveritelny styl podania jazdy su fascinujuce. Ale to mam skor na mysli premium znacky, predovsetkym BMW/Mercedes Benz. Taka patka od BMW s vymakanym sest valcom, s Mpacktom a v individual vybave je vazne bezkonkurecny automobil. Ale zase ta cena je niekde inde 🙂

    U velkych predajcov aut je to vzdy rozdielne. Stretol som sa s pozitivnymi aj negativnymi reakciami. Velkou vyhodou je originalita vozu a nasledny certifikat, aspon vo vacsine vacsich autobazarov to uz dlhsie sledujem. No podla mna je urcite lepsie nakupovat u individualneho predajcu. Na nemeckych forach automobiliek, alebo roznych inych inzertnych stranok (napr. mobile.de) clovek moze najst velmi zachovaly a slusny kusok. Avsak to hladanie je vzdy o nieco dlhsie. Minuly rok tak kamos kupil vybornu mazdu 6 1.8i 2005 s uplnou servisnou historiou a auto doteraz nemalo ziadnu velku vadu. Na druhej strane existuje vela mensich uzsie specializovanych autobazarov, alebo mozno tuning firiem, ktore po kupe auta nasledne odstrania vsetky poruchy a motor vyladia do TOP stavu. Hlavne nemecka Honda Fugel. Jej prioritou je Honda ale v sucasnej dobe ponuka viac roznych znaciek.

    To je asi vsetko, co z mojej skusenosti s autami. Dufam, ze dane informacie aspon trocha pomohli a verim, ze dalsie vase auto, ci uz nemecke alebo japonske… bude onieco viac spolahlive 🙂

  2. Daniel napsal:

    Stěžujete si na servisy, ne na auta. Pokud Vám nějaký osel špatně opraví motor aby se s ním zase něco stalo, je to vina jeho, servisu, nikoliv však auta. Japonci jsou pověstní svojí spolehlivostí. To že na nafoukání kol potřebujete profíka je k zamyšlení.

    Moje zkušenosti:
    Moje auto, Mazda 626 GF (100kW), najeto asi 600 700 km, brzdy 7 let staré, vše je kromě rzi v pořádku, jen mám trošku špíny v mechanice mezi řadící pákou a spojkou, nevím kde přesně. Nespoléhejte se na servisy.

    Připomínka:
    Velké auto neznamená bezpečné. Někdy je to dokonce naopak.

  3. Oblak napsal:

    Japonské auto – Toyota Corolla r. 2000, vozí mě věrně, snáší i „bezúdržbovost“ z mé strany, občas to řeší garáž na rohu, jen drobnosti.
    SUV Vám jistě dá pocit bezpečí uvnitř, horší je to při případném střetu pro druhou stranu – vypadá to, že chodec či cyklista má v takovém případě ještě horší šance než s obyčejným osobákem. My, co si umíme malovat katastrofické scénáře, před takovou odpovědností váháme. Pro mě by SUV připadalo v úvahu jen v horském a hodně problematickém terénu.

  4. michal napsal:

    mam mazdu 323f rok 2000..kupoval som ju z nemecka v roku 2006 mala poctivo nabehanych 21000 km..dnes ma 125 000…žiadny problem dobra spotreba auto žive.bez udržby…japonske auta a hlavne benzinove su top…

  5. Marec napsal:

    no je to na velkou diskuzi – s japonci zase my máme super zkušenosti … výdrž, provozní náklady a zpracování postačuje na léta dlouhého provozu…

  6. Karel napsal:

    Já mám zase vynikající zkušenost s Mitsubishi Carisma 1.8 rv96 koupil jsem jí jako ojetou v bazaru za 30 tisíc měla najeto cca160tis km jezdil jsem s ní každý den 100 km naprosto bezproblémové autíčko než jsem jí rozsekal měla najeto něco kolem 450 tisíc . Teď jezdím Galantem a je to nádherné svezení takže když kupuju auto tak jedině japonské a když japonské tak Mitsubishi!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.